Vandaag de dag is Moto Guzzi bekend voor zijn indrukwekkende en nostalgische V-twins.
De publieke verschijning van een Guzzi-tweecilinder beroert menig motorliefhebber.
En, hoewel productiemachines de laatste tijd nauwelijks competitief waren, heeft de fameuze Mandello del Lario fabriek dankzij het charisma van zijn ontwerpen hoe dan ook een speciale plaats weten te veroveren onder motorfiets-liefhebbers

Een antwoord zoeken op de relevante vraag wààr dit charisma vandaan komt, leidt ons ver terug in de geschiedenis; In de eerste dagen van het motorrijden speelde Moto Guzzi een voorname rol in zowel vernieuwende engineering-technieken als oogstrelende ontwerpen. Op de racebaan evenals voor burgerlijke en militaire productie slaagde Moto Guzzi erin vorm en functie te combineren tot op een uitzonderlijk niveau.

De ritmische dreun van een Guzzi monoblok met zijn typerend externe vliegwiel spreekt nog steeds tot onze verbeelding, zoals ook het gebrul van een machtig V-8 blok met zijn karakteristieke compromisloze voorkomen dit doet.

De nobele lijn van de vlakke mono’s, fantastische kleurschakeringen en geavanceerde technische applicaties droegen van toen al bij tot de faam en magie rondom het merk Moto Guzzi.

Het is ons doel om deze geschiedenis levendig te houden, en deze over te dragen aan de volgende generatie.
Om dit te bereiken organiseren we meetings, trips, en technische dagen voor de Oldtimer Moto Guzzi fan.
We verenigen zowel de motorfietsen als hun fiere eigenaars, waardoor de ervaring in restauratietechnieken, de zoektocht naar spare parts en ook productiegeschiedenis en technische data gedeeld worden op een informele en vriendschappelijke manier.

Onze organisatie werd volwassen onder de vleugels van de Moto Guzzi Club Belgium! Zie ook motoguzzi.be

Ons doel is activiteiten te organiseren voor de Oldtimer & Classic Moto Guzzi fans. We richten ons naar alle Oldtimer & Classic Moto Guzzi liefhebbers, en eigenaars, van Guzzi’s tot productiejaar 1999.